czwartek, 3 kwietnia 2014

Kulinarnie

Wczoraj miałam kryzys wiosenno-twórczy. Najchętniej schowałabym się pod kołdrę i poczekała do lata:) ale dzisiaj pogadałam z Młodszą Siostrą i jest lepiej. Cierpliwie doczekam lata :) A żeby nie nudziło mi się czekanie to upiekłam ciasteczka. Przepis tutaj. Nie miałam pomysłu jak zrobić guziczki (chociaż to byłyby bardzo szyciowe ciasteczka) więc zrobiłam uśmiechnięte chmurki :)


 Jak już rozgrzałam piekarnik to zrobiłam na kolację tartę.  Zanim wpadłam na pomysł, żeby ją sfotografować to pól  tarty zniknęło :) Drugie pół planujemy zjeść jutro na drugie śniadanie, mam nadzieję, że na zimno będzie tak samo dobra jak na ciepło, a jeśli nie to włożymy do mikrofali :)


Przepis na tartę jest bardzo prosty, przepis dostaliśmy od dietetyczki więc musi być zdrowy :

 Tarta z warzywami
Ciasto:
·        200g mąki (170g graham 1850 z 30g żytniej 2000)
·        140g masła
·        jajko
·        1 łyżeczka soli     

Nadzienie:
·        cukinia
·        pomidor
·        papryka czerwona
·        papryka zielona
·        280g polędwicy z kurczaka- ja nie dałam

·        200g śmietany 12%
·        100 g jogurtu naturalnego
·        3 jaja
·        2 łyżki mąki pszennej 1850
·        zioła (koperek, zioła prowansalskie, oregano, bazylia, pietruszka,
·        szczypiorek )- do wyboru
·        ser żółty
·        sól, pieprz

Przygotowanie:
Ciasto robi się tak jak każde inne kruche i wrzuca się do lodówki na 1h lub zamrażarki na pół godz. Warzywa umyć, obrać jak potrzeba i pokroić wg upodobań. Ciastem wyłożyć formę. Można kilka min podpiec w piekarniku. Ułożyć na cieście warzywa. Śmietanę, jaja, mąkę, zioła i przyprawy wymieszać i zalać warzywa z ciastem. Wstawić do piekarnika na 30-40 min w 180C (piec do złotego koloru). Jakieś 10 min przed końcem położyć na wierzch pokrojony lub starty ser.



Pozdrawiam serdecznie
Karolina z Pracowni pod Aniołem 

2 komentarze:

  1. Mniam , jakie tu smakołyki:)
    Na taką tartę to i ja mam ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam jeszcze trochę zostało :) i zawsze można dopiec więcej :)

      Usuń