poniedziałek, 27 marca 2017

Obrus wiosenny


Obiecałam kiedyś Siostrze, że sprawdzę jej tutorial. Co prawda od obietnicy minęło trochę czasu ale ... Jest. Sprawdziłam. W zasadzie są to dwa tutoriale. Jeden na Ohio Star, a drugi na uszycie obrusu z tym wzorem. Pierwszy jest rozpisany dokładnie i szłam jak po sznurku, przy drugim się pogubiłam. Nie zwróciłam uwagi, że paski w ramce są tej samej długości a w drugim rzędzie ramki są dwa kamienie. Nie ma to większego znaczenia ale mój obrus różni się od oryginału. Reszta jest ok. 




Szycie topu poszło mi ekspresem, ale niestety przy pikowaniu utknęłam. Nie dlatego, żebym nie chciała pikować i skończyć. Niestety moja maszyna zaczęła mieć wątpliwości dotyczące szycia. Przepuszczała ściegi i to po kilka, ja cierpliwie je poprawiałam. W końcu straciłam do tego projektu serce. Miał być taki śliczny, wiosenny a tu felerne pikowanie. Zła byłam. Kombinowałam jak mogłam, czyściłam maszynę, oliwiłam ją, nawlekałam na nowo. I nic, jak przepuszczała, tak przepuszczała. Uparcie pikowałam dalej, aż do końca. W końcu stwierdziłam, że trzeba zobaczyć przy lamówce czy to może jej stopka nie nie pasuje. I bingo. Okazało się, że moja kochana maszyna nie bardzo chce współpracować z stopką kroczącą.  To już jej drugi bunt z tą stopką. Najpierw wyciągała mi igłę i zostawiała w materiale, a teraz przepuszcza szwy. Chyba przestanę jej używać.
Będzie to mój domowy wiosenny obrus a tutoriale polecam. Tylko uwaga na ostatnie okrążenie :) tam są dwa kamienie w rzędzie:)
Teraz szczegóły techniczne
Tutorial  - tutaj 
Materiały - moje farbowanie czyli projekt Ja z siostrą
nici - Amanda
wypełnienie - kocyk ikea

Pozdrawiam serdecznie
Karolina z Pracowni pod Aniołem

4 komentarze:

  1. Śliczny wiosenny obrus. Dziękuję za przetestowanie tutoriali.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama świeżość i wdzięk! Przyciąga wzrok (u mnie tak było).

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny wiosenny obrusik :) Jest podobny, a zarazem Twój oryginalny!
    Pozdrawiam i życzę zdrówka Twojej maszynie ;)
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  4. Wesoły, taki wiosenny, a co do pikowania : bardzo dobrze, nie należy sie ślepo słuchac siostry we wszystkim ;) :D

    OdpowiedzUsuń